Met veel plezier nodigen wij u uit voor de feestelijke officiële opening van de nieuwe speelweide op Kinderboerderij Rosorum in Zevenaar.
Dankzij de inzet én financiële steun van velen is een prachtige speelplek gerealiseerd waar kinderen veilig kunnen spelen, ontdekken en ontmoeten binnen het terrein van de kinderboerderij.
Dit bijzondere moment willen wij graag vieren met u, ouders, kinderen, betrokkenen, sponsoren, vertegenwoordigers van gemeente , instellingen en natuurlijk onze vrijwilligers.
- Datum zondag 14 juni 2026
- Tijd: 13.30 uur inloop, start opening 14.00 uur
- Locatie: Kinderboerderij Rosorum, Methen 2B, 6904 GN Zevenaar
Programma:
Ontvangst met petit four, de kinderen worden voorzien van lekkernijen door twee echte kabouters.
Welkomstwoord en toespraak door voorzitter Willy van Dinther.
Onthulling van de naam van de speelweide en de officiële openingshandeling door de heer Koos Roelofs.
Vervolgens tot 16.30 uur gezellig genieten van alles wat de kinderboerderij te bieden heeft en natuurlijk van de nieuwe speelweide.
Wij stellen uw aanwezigheid zeer op prijs en hopen u op deze feestelijke gelegenheid te mogen ontmoeten.
Met vriendelijke groet,
Bestuur en vrijwilligers Kinderboerderij Rosorum Zevenaar,
Namens deze: voorzitter Willy van Dinther, secretaris Anneliese Schmitz, penningmeester Jan van den Berg.
Een vrije gift voor onze kinderboerderij is natuurlijk altijd welkom.
UITNODIGING HARINGHAPAVOND BABBERICH.
De Stichting Dorpsraad Babberich organiseert in samenwerking met de Stichting Uitvoerend Beheer de Borg de jaarlijkse “Haringhapavond Babberich” in het Kulturhus de Borg op dinsdag 16 juni 2026. U bent allen hierbij uitgenodigd en heten u van harte welkom.
De eerste nieuwe haring zal , zoals ieder jaar, geserveerd worden door Helmut Teben en zijn team: Visspecialist de Laak Babberich.
Programma:
- 19.00 uur inloop, bij binnenkomst krijgen alle bezoekers twee consumptie bonnen overhandigd
- 19.30 uur opening met toespraak door voorzitter Willy van Dinther en een officieel gedeelte bestaande uit onder meer het van de eerste nieuwe haring aan een vijftal genodigden en krijgen de bezoekers een glaasje Coren wijn.
- Vervolgens gaan we met zijn allen genieten van een overvloed aan ongetwijfeld weer heerlijke nieuwe haring, drankjes en andere hapjes.
- Vrijwilligers gaan met lootjes rond voor een verloting met als hoofdprijs een vaatje nieuwe haring
- Muzikale opluistering van deze avond door DJ Peter Hendriks en met twee optredens van het Babberichs bekende dweilorkest “Ales Fekeert”.
- Facilitaire dienstverlening door de vrijwilligers van de Dorpsraad en het SUB
- Tot dinsdag 16 juni 2025 op deze mooie, gezellige avond in de Borg Swingt
- Besturen Dorpsraad-Babberich en Stichting Uitvoerend Beheer de Borg (SUB).


Zoals jullie weten werken vier gemeenten, waaronder Zevenaar, toe naar een mogelijke herindeling. Tijdens de kernbijeenkomst gaan we samen in gesprek over de toekomst van de nieuwe gemeente. Na een korte gezamenlijke opening kun je langs verschillende themaborden lopen, reageren op vragen en jouw ideeën delen. Daarna gaan we in kleine groepen met elkaar in gesprek over wat goed gaat, wat beter kan en welke kansen jij ziet voor de toekomst. Aan het einde van de avond delen we de belangrijkste inzichten met elkaar.
Babberich
Dinsdag 9 juni
Inloop: 19:30, start: 20:00, eind: 21:30
Kulturhus De Borg - Babborgaplein 3a, 6909 DW Babberich
Babberich kan terugzien op een sfeervolle, plechtige Dodenherdenking 2026. Ondanks dat de hele 4 mei mooi en droog weer was, kwam het rond 19.00 uur, net voor aanvang van de plechtigheid, met bakken uit de hemel vallen. Vreselijk jammer maar dat had geen nadeel in de opkomst van de trouwe Babberichers , die was heel goed te noemen, zij trotseerden de regen en gingen mee in een echt sfeervolle Dodenherdenking bij het Vrijheidsmonument tegenover de Mariakapel aan de Beekseweg. Kijk in het foto album voor een totale impressie.
Babberich kan terugzien op een geslaagde Koningsdagviering, op zondag 26 april begonnen met het in de Borg versieren van de kinderfietsen en natuurlijk de koningsnacht bij Walther en Anneke.
De Stichting Uitvoerend de Borg en de Dorpsraad Babberich hadden door de vrijwilligers van de opbouwploeg de grote zaal en foyer feestelijk oranje ingericht en gezorgd voor vrijwilligers in bar- en keukenbediening en ondersteuning controles op veiligheid bij speeltoestellen, dank daarvoor.Het weer werkte dit jaar mee en om 10.15 uur vertrok de oranje stoet, vooraf gegaan door de Drumfanfare St. Jan en Harmonie St. Franciscus met begeleiding van de Verkeersregelaars, voor een rondgang door het centrum van Babberich. Geweldig dat de Harmonie, de Drumfanfare en de Verkeersregelaars er altijd zijn.
Stichting Dorpsraad Babberich blikte tijdens de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie op 11 januari samen met ongeveer 60 bezoekers terug op het afgelopen jaar en er werd alvast vooruitgekeken op het jaar dat gaat komen. Voorzitter Willy van Dinther wist op geheel eigen wijze een toespraak te verzorgen die alle elementen bevatte. Politiek,cultuur, sport en wonen, alles wat de bewoners van Babberich bezighoudt. Aan het eind van de toespraak werd samen het glas geheven.


